Sayfa Reklamı

Browsing Tag

plesk

cPanel, Genel, Plesk Panel

httpd.conf nerede? (Plesk Panel, cPanel ve DirectAdmin)

Merhaba Arkadaşlar,

Birçok arkadaşımız benimde olduğum gibi direkt olarak PHP’yi kullanıyor olabilir bağzen httpd.conf arayabilir bununda dizininin kontrol panelleri üzerinde sizlere söylüyorum.

Plesk Panel:

cPanel:

DirectAdmin:

cPanel, Plesk Panel

Plesk Panel mi yoksa cPanel mi ?

Merhaba Arkadaşlar,

 

Birazcık Plesk ve cPanel üzerinde duracağım bugün neden cpanel yada neden plesk diyebileceğimiz çok husus ve bunlar üzerinde çok tartışma yaratıcak saçma konular ve birçok hatalar mesajlar akla gelebilecek binlerce şey ve fazla uzatmadan nedenlerine geçebilirim.

 

Çok az siteniz varsa, şahsınız için kullanıyorsanız, sunucu aldığınız firma da ücretsiz Plesk lisansı sağlıyorsa, cPanel biraz lüks olur.
Hosting sağlıyorsanız, performans istiyorsanız, hiç bir sorun yaşamak istemiyorum diyorsanız, kalite istiyorsanız, lisans parası bana dokunmaz diyorsanız kesinlikle cPanel.

Windows kullananlar zaten cPanel kullanamıyor, Plesk veya Windows’a uyum sağlayan bir panel kullanmak zorundalar.

Ayrıca bizim gibi SesliChat işi yapanlarda bir yandan Plesk bulundurmak zorundalar, çünkü SesliChat scriptlerinin birçoğu Plesk panele uyumlu oluyor. Birkaç tane SesliChat paneli var elimizde, Plesk üzerinde çalışıp cPanel üzerinde çalışmıyor veya sorun çıkarıyor. Bunların nedenlerinden birisi cPanel sunucularında güvenlik ayarlarının genellikle birazcık abartıldığı.

Kısacası;

Plesk: Ekonomik, basit.
cPanel: Kaliteli, profesyonel, sorunsuz, işlevsel.

 

 

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…

Linux, Plesk Panel

How to install mcrypt on Plesk

Aşağıdaki komutlar ile sunucumuza mcrypt kurabiliriz. OpenCart özellikle kullandığı extension’lardan biridir.

Plesk Panel

Plesk Panel kurulunca ben…

Merhaba,

 

Plesk panel biliyorsunuz ki 1 saatte kurulan bişey ver beklemekde zorluk ve sabırsızlıktan geçiyor ben ise kurulum bittiğindeki halimi göstermek istedim 😀

 

 

Screenshot_14

Linux, PHP, Plesk Panel

Plesk Panel’e GD Desteği Kurma

Merhaba,

 

Plesk panelinize GD Desteği eklemek istiyorsanız size kısaca anlatalım ve ardından sizde denememinizi yapın…

 

İlk olarak sunucumuza root olarak login olalım ve ardından yum install php-gd komutunu yazarak işlemlerin tamamlanmasını bekleyin ve ardından apache’ye restart atın. Herhangi bir sorunda yardımcı olabilirim.

 

Apache Restart : service httpd restart komutu ile atılabilir.